Acesta este planul celor care merg la serviciu : muncesc 50 de ore pe saptamana, 50 de saptamani pe an, timp de 50 de ani, apoi urmeaza pensia cu 50 % mai mica decat venitul de la serviciu.
Planul 50/50/50 se bazeaza pe cresterea liniara , in care primesti exact ce ai investit, nici mai mult , nici mai putin .
Pentru o unitate de timp primesti o unitate de bani.
Daca vrei sa primesti mai multi bani trebuie sa muncesti mai multe ore.
Pare sa fie destul de cinstit asa.
Daca ai dispunerea sa muncesti cat mai multe ore, primesti bani mai multi.
Problema este ca venitul astfel obtinut va fi intotdeauna limitat.
Hai sa comparam putin un medic bine platit cu un zugrav bine platit.
Medicul lucreaza cate 10 ore pe zi.
Daca vrea sa castige mai mult , va trebui sa munceasca mai multe ore.
Zugravul munceste cate 10 ore pe zi.
Daca vrea sa castige mai mult, va trebui si el sa munceasca mai multe ore.
In aceasta privinta ( a schimbarii timpului contra bani ) intre medic si zugrav nu este nici o diferenta.
Ei sunt de fapt un fel de sclavi ai serviciului.
Aceasta este problema venitului bazat pe cresterea liniara : daca nu mergi sa prestezi chiar tu munca, nu mai esti platit.
Atata vreme cat te multumesti sa castigi bani numai de la un serviciu, e ca si cum ai invarti la nesfarsit aceeasi moara a schimbarii timpului contra bani.
Ti-ai pus vreodata intrebarea cum este posibil ca unii oameni sa castige ( legal ) averi uriase, iar altii sa se chinuie toata viata cu un venit temporar si limitat ?
Raspunsul este foarte simplu : prin VALORIFICARE .
Ca sa intelegi ce inseamna asta , gandeste-te la o intreprindere cu angajati si cu un patron.
Angajatii castiga bani prin metoda liniara.
Adica ei castiga 100 % din propriul lor efort.
Patronul insa castiga cate o mica parte din efortul fiecarui angajat, adica mult mai mult decat un simplu lucrator.
Este mult mai rentabil sa castigi 1 % din efortul a 100 de oameni, decat 100 % din propriul tau efort, dupa cum spunea si J. Paul Getty, miliardar in afacerile cu petrol.
Alt exemplu : daca ai o fabrica de ciocolata, iar pentru fiecare ciocolata vanduta ai profit cate 0.1 $ ( adica foarte mic ), vei castiga averi uriase dupa ce milioane si milioane de ciocolate sunt vandute in intreaga lume.
Foarte pe scurt, acesta e unul din secretele crearii averilor mari : castigi cate foarte putin, de la foarte multi.
Desigur, ca sa obti rezultate, trebuie sa aplici, nu numai sa o cunosti.
E ca atunci cand ai avea o minunata masina, te poate duce oriunde, dar degeaba, daca nu urci la volan si nu conduci.
Daca nu folosesti valorificarea , vei continua sa muncesti din greu, in loc sa muncesti inteligent.
Copierea planului liniar nu-ti va aduce decat un venit temporar si intotdeauna limitat.
Acum vei invata modalitatea dovedita prin care sa-ti potentezi timpul si efortul, astfel incat sa scapi din capcana timp contra bani, pentru totdeauna.
Stii cum a ajuns sa se raspandeasca Coca-Cola in intreaga lume ?
Initial, Coca-Cola se servea doar intr-un oras din Statele Unite, la dozator.
Apoi, un american mai inteligent a avut o idee simpla si geniala : imbutelierea.
Prin imbuteliere s-a valorificat timpul, efortul si spatiul, iar Coca-Cola a devenit un succes international.
Valorificarea poate fi comparata cu o parghie ( cuvantul « parghie » provine din franceza veche, care inseamna « a face mai usor » ).
Prin folosirea valorificarii, ceea ce este greu poate fi transformat in usor.
Gandeste-te ce greu este sa inlocuiesti singur un motor de masina.
Insa, folosind un mecanism special ( o macara ), sarcina devine foarte usoara.
Asta inseamna puterea valorificarii : sa cresti productivitatea prin exploatarea maxima a timpului, efortului si a banilor.
Productivitatea creste atunci cand muncesti mai inteligent , nu mai mult.
De fapt, acesta este si secretul marilor companii de succes, din intreaga lume.
Daca ne gandim la exemplul lui Henry Ford, el ar fi fost destul de priceput incat sa construiasca singur o masina sau doua pe an si sa castige bani.
Insa el a avut inteligenta sa angajeze oameni pe care i-a invatat sa-i copieze sistemul, acestia au putut apoi sa construiasca mii de masini in fiecare an si Ford a devenit foarte bogat.
Oricat de mult ar fi muncit singur, Henry Ford nu ar fi putut sa castige atatia bani cat a castigat prin valorificarea efortului si timpului mai multor oameni.
Un sistem care a folosit la maxim valorificarea e reprezentat de franciza.
De exemplu, fratii Mc Donalds aveau initial un restaurant intr-un oras din America, pana cand un alt american, mai inteligent, le-a propus sa-i dea dreptul sa dezvolte afacerea, dar intr-un alt mod .
Prin puterea duplicarii, restaurantele McDonalds s-au putut raspandi in intreaga lume.
Acest rezultat se datoreaza lui Ray Kroc, care a investit multi bani in punerea la punct a unui sistem care sa poata fi copiat foarte usor.
El a inteles foarte bine ca o afacere se poate dezvolta si raspandi in intreaga lume numai daca poate fi copiata de catre oricine.
Daca o sa intri in mai multe restaurante McDonalds, din mai multe locuri ale lumii, o sa observi imediat ca toate sunt identice, ca si cum ar fi copiate la xerox.
Duplicarea este secretul crearii averilor .
Franciza este un sistem genial, in care toata lumea are de castigat : atat compania care ofera la cheie afacerea ( francizorul ), cat si cei care preiau de-a gata o afacere deja testata ( francizatii ).
Secretul succesului francizei este ca poate fi copiata usor de catre oricine.
Nu acelasi lucru se poate spune despre genii, care nu pot fi multiplicate.
De exemplu, daca un scriitor genial scrie o carte de mare succes si castiga bani cu ea, tu nu mai poti sa preiei in sistem franciza cartea lui si sa castigi si tu bani.
Companiile francizoare insa s-au concentrat asupra acestui aspect :
sa creeze , prin mai multe incercari, un sistem de afacere care sa poata fi copiat de catre oricine, fara sa fie un un geniu in afaceri.
Francizatul nu mai trebuie sa repete incercarile sau greselile francizorului, ci primeste la cheie o afacere deja pusa la punct si care functioneaza excelent.
Trebuie doar sa copieze sistemul afacerii si castiga bani.
S-a dovedit deja ca franciza functioneaza cu succes.
Si totusi, gandeste-te ca la inceput franciza era considerata o inselatorie, de foarte multi oameni.
Congresul Statelor Unite a incercat chiar sa scoata franciza in afara legii.
Apoi, perceptia despre franciza s-a schimbat radical, cand s-a dovedit ca ea FUNCTIONEAZA.
Oamenii servesc acum pizza, pentru ca franciza a functionat si a reusit sa raspandeasca in intreaga lume, prin duplicare, reteta prin care se prepara pizza.
Ideea stralucita din spatele succesului francizei este conceptul de MULTIPLICARE .
Problema la franciza clasica este insa costul ei destul de ridicat.
Pentru a prelua o afacere in franciza trebuie foarte multi bani, pe care cei mai multi oameni nu si-i permit.
Din cauza asta , a fost creat cel mai avansat sistem multiplicabil : franciza alternativa, sau franciza celor multi.
Adica , un sistem de afacere pe care orice om obisnuit il poate folosi, prin cea mai puternica forma de valorificare : cresterea exponentiala prin acumulare.
Asta inseamna ca TU, un om obisnuit, fara posibilitati materiale deosebite, poti copia un sistem de afacere care i-a ajutat pe cei mai bogati oameni din lume !
Sistemul este genial de simplu si de eficient : iti permite sa fii platit de 1000 de ori pentru munca pe care o faci o data, in loc sa fii platit o data pentru munca pe care o faci de 1000 de ori !
In lectia urmatoare vei invata cum sa poate realiza asa ceva.
sursa: http://banion.weebly.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu