Această întrebare apare deseori ca urmare a faptului că noi avem o siglă, pe care o purtăm la întâlnirile noastre şi în care se observă trei litere: „MLM”. Acestea provin de la iniţialele denumirii în limba engleză a sistemului Multi-Level Marketing.
Marketing înseamnă, pur şi simplu, să transferi un produs sau un serviciu de la producător sau furnizor la consumator.
Multi-Level se referă la sistemul de recompensare a persoanelor care determină mişcarea produsului sau a serviciului, deci de acordare a unor comisioane pentru munca efectuată.
Multi înseamnă mai mult decât unul. Level se referă la ceea ce s-ar putea numi „generaţie” într-o structură de operatori. S-ar mai traduce ca, „marketing pe mai multe generaţii / nivele”.
MULTI LEVEL MARKETING este una dintre cele mai rapide, dar în acelaşi timp şi prost înţelese, metode de mişcare a produselor utilizate în zilele noastre.
Toate că mulţi oameni au denumit-o „valul anilor `80 şi `90”, crede-mă va fi mai mult decât atât. La sfirşitul anilor 2010, datorită companiilor de tip Multi-Level Marketing anual se vor mişca produse şi servicii mai mult de 200 MILIARDE DE DOLARI. Secolul 21 ne va aduce cu siguranţă surprize şi mai mari în acest domeniu!
Există trei metode de bază (5 în total) utilizate în marketing pentru mişcarea produselor de la producător la consumator:
- VÂNZAREA CU AMĂNUNTUL – băcănia, farmacia, magazinele universale sunt câteva exemple de locuri în care un client poate cumpăra un produs de la un vânzător sau de pe raft.
- VÂNZĂRILE DIRECTE – acestea includ asigurările, enciclopediile, vasele speciale de gătit, etc. oferite de un agent de vânzări la domiciliu sau de un comis voiajor.
- MULTI-LEVEL MARKETING – transferarea unor produse de la furnizor către consumatori, prin intermediul unor distribuitori care sunt recompensaţi după volumul activităţii personale şi a structurii sale pe mai multe nivele.
- Comanda prin poştă – denumit şi „cartea prin poştă”. În general este inclusă în categoria vânzărilor directe, cu toate că se poate organiza şi prin MLM.
- Sistemul piramidal de vânzări – deseori confundat cu MLM. Adevărul este ca piramidele sunt ilegale. Una dintre cele mai importante raţiuni pentru care sunt ilegale este tocmai lipsa transferului unui produs sau lipsa unui serviciu produs.
Majoritatea obiecţiilor pe care le au oamenii în legătură cu intrarea lor în Multi-Level Marketing se datorează faptului că nu realizează deosebirile dintre MLM şi metodele de marketing prin vânzare directă. Această confuzie este explicabilă deoarece cele mai renumite companii MLM aparţin Asociaţiei de Vânzări Directe.
Există câteva trăsături care diferenţiază MLM de firmele care vând cu amănuntul sau care practică vânzarea directă. Una dintre cele mai semnificative este aceea ca, în MLM îţi conduci o afacere personală, cu ajutorul muncii partenerilor săi. În vânzarea directă afacerea se desfăşoară NUMAI cu ajutorul muncii tale, fără să beneficiezi de sprijinul unor parteneri de afaceri.
Când conduci propria afacere poţi beneficia de anumite REDUCERI DE IMPOZITE. Fiind într-o afacere personală, poţi cumpăra en-gros produsele de la firmă pe care o reprezinţi, la preţ cu ridicata. Aceasta înseamnă că poţi să foloseşti aceste lucruri pentru consumul propriu. Majoritatea oamenilor se implică în afacere la început tocmai din acest motiv (ca să cumpere en-gros), mulţi dintre ei devenind apoi clienţi serioşi.
Din moment ce cumperi produsele EN-GROS, poţi să le REVINZI dacă doreşti, ca să obţii un PROFIT.
UN LUCRU IMPORTANT: lasă vânzările să curgă, ca un rezultat natural al construirii unei structuri. Cei care încearcă să-şi construiască structura prin intermediul vânzărilor eşuează în MLM.
Cuvântul „VÂNZARE” declanşează gânduri negre în mintea a 95% dintre oameni. În MLM nu trebuie să vinzi în sensul tradiţional al cuvântului. Totuşi, PRODUSELE TREBUIE SĂ SE MIŞTE, astfel nimeni, absolut nimeni, nu va fi plătit.
Când îţi construieşti o structură, îţi construieşti de fapt o reţea prin care se distribuie produsele. A vinde în MLM înseamnă de fapt de A ÎMPARŢI produsele cu prietenii, vecinii şi rudele tale. Ca să-ţi construieşti o AFACERE PROFITABILĂ şi PLINĂ DE SUCCES, ai nevoie de o BALANŢĂ. Pe de o parte trebuie să sponsorizezi şi să instruieşti oameni în MLM, iar pe de alta parte îţi formezi o clientelă de bază, prin revânzarea produselor la prieteni, vecini şi rude. Nu încerca să vinzi singur la toată lumea prin programul tău. Aminteşte-ţi că principiul de bază în MLM este construirea unei structuri, în care o mulţime de distribuitori revând cite puţin. Aceasta este o metodă cu mult mai buna decât încercarea de a face totul de unul singur.
Un alt avantaj al sistemului MLM este faptul că nu trebuie investite sume mari de bani pentru reclamă. Reclama este făcută în mod exclusiv de la om la om, prin „reclamă verbală”. Din acest motiv producătorii pot investi mai mulţi bani în dezvoltarea produsului. Ca rezultat, ei au de obicei produse de o calitate superioară celor existente în magazine. În consecinţă, poţi ÎMPĂRŢI cu un prieten bucuria de a avea un produs de o calitate superioară celui pe care îl foloseşte.
Un alt lucru care diferenţiază MLM de vânzările directe este SPONSORIZAREA altor distribuitori. În vânzările directe şi chiar în unele companii MLM se mai numeşte RECRUTARE. Sponsorizarea şi recrutarea sunt în definitiv două noţiuni diferite. SPONSORIZEZI pe cineva, atunci când ÎL ÎNVEŢI să facă ce faci şi tu, adică să-şi construiască o AFACERE PROPRIE.
Există o mare diferenţă între a sponsoriza pe cineva într-o structură MLM şi între a recruta pe cineva ca să semneze cererea de aderare la o structură MLM. Când SPONSORIZEZI pe cineva, faci un LEGĂMÂNT cu persoana respectivă. Când nu doreşti să faci acest legământ, atunci îi faci un deserviciu acceptând doar sa semneze.
RESPONSABILITATEA sponsorului este de a învăţa oamenii cum să comande produsele, cum sa ţină evidenţa lor şi a clienţilor, cum sa înceapă afacerea, cum să construiască şi să instruiască structura unui distribuitor, etc.
SPONSORIZAREA este factorul principal care dezvoltă o afacere MLM. Pe măsură ce îţi creşte propria structură, te transformi într-o persoană de afacere INDEPENDENTĂ şi PLINĂ DE SUCCES. Astfel, devii PROPRIUL tău STAPÂN!
Un alt aspect al diferenţei dintre MLM şi vânzarea directă este LOCAŢIA AFACERII. În cadrul vânzărilor directe, lucrezi pentru o anumită firmă şi dacă decizi să părăseşti firma, mutându-te într-o altă localitate, trebuie să iei totul de la început, deoarece nu ai parteneri de afaceri.
În programele MLM te poţi muta oriunde, în altă parte a ţării, poţi sponsoriza alţi oameni, fără să pierzi beneficiul realizat din volumul de muncă creat de grupul lăsat în urmă.
Programele MLM îţi creează posibilitatea de a face o grămadă de bani. Timpul necesar pentru a ajunge la succesul scontat diferă de la o firmă la alta, dar în mod sigur, acea grămadă de bani se face prin construirea unei structuri şi nu prin simpla vânzare de produse.
Repet! Câştigul cel mare nu se realizează din vânzarea produselor, ci prin construirea unei reţele de distribuitori.
Dacă cineva crede că sistemul MLM este ilegal, având o informaţie eronată, privind asemănarea cu sistemul piramidal, vei avea mari probleme cu sponsorizarea acelei persoane. În acest caz, trebuie să o informezi corect şi să o ajuţi să renunţe la atitudinea greşită pe care o are, crezând că MLM ar fi un sistem piramidal.
Sistemul piramidal se construieşte de la vârf spre bază şi numai cei care intră în sistem de la început pot fi aproape de vârf şi de câştigurile mari.
În triunghiul MLM, toată lumea începe de la baza arborelui şi are şansa de a-şi construi o mare structură (ca ramurile unui copac ca arborele genealogic). Unii chiar îşi pot construi o structură de multe ori mai mare decât a propriului sponsor, dacă doresc.
Obiectivul principal al activităţii de sponsorizare este să porţi o discuţie generală despre MLM cu prospectantul tău şi să-i explici, cu ajutorul celor 3 degete, diferenţele dintre vânzarea cu amănuntul, vânzarea directă şi Multi-Level Marketing. Numai după această discuţie poţi avea un start bun în sponsorizarea lui şi „îmbarcarea” în propriul vehicul MLM.
Aceasta este într-adevăr o MARE AFACERE!
Multi-Level Marketing oferă producătorilor o variantă comercială, legală pentru lansarea unui produs pe piaţă, fără a fi nevoiţi să investească un milion de dolari în publicitate sau sa cedeze altora dreptul de distribuţie asupra produsului.
În MLM toată lumea avansează de la bază cu şanse egale!
sursa: http://coralclubmd.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu